"

15 Nis 2014

Oversize trikonun dikiş aşamaları ve bugünden kareler...

                   

Havalar ısınınca sanırım soluğu dışarıda almaya başladık.Evde geçen uzun kış yerini baharın ılık  havalarına bıraktı ne güzel..Kış mevsiminde yapılan gezmeler genelde alışveriş merkezleri olduğu için çocukları açık havada gezdirmekten keyif alıyorum.Aslında onların keyfi benim keyfim haline dönüşüyor.Gelelim geçen gün yayınlamış olduğum oversize trikonun kolay dikimine.Krem ,kalınca,penye-triko karışımı bir kumaşım vardı.Aslında cekt düşünüyordum öyle de başlamıştım ama sonra şekil değişiverdi.Daha önce bu triko kazağı da yine kalıpsız dikmiştim.Pratik olarak keseyim ölçmekle uğraşmayayım dedim.Kazağın eni 62 cm (dikiş payı hariç),boyu ise yakadan itibaren 54cm.omuz eğik kesildiği için keserken yakadan sonra 54-46-40 cm olarak gidiyor.
Aynı ölçülerde iki parçamız oldu.Sadece ön yakayı biraz daha açtım.Bu da sizin keyfinize kalmış bir durum.
Kollar için de dikiş payıyla beraber 30 cm  eninde  aşağıya doru hafif daralan (ancak fazla değil hatta hiç daralmayadabilir) ,yine dikiş payıyla 40 cm boyunda iki parça kestim.Tabi bu ölçüleri kendi bedeninize göre büyütebilir ya da küçültebilirsiniz..Mesela ben bluzün boyunu kısa tercih ettim ( ki bu sene çok moda) eteklerin elbiselerin üzerine giyebilmek için.Ne kadar salaş kesim triko olsa da yine beden ayarlaması şart.En azından kollar için.İlk önce omuzları birleştirdim.Daha sonra kolları yerleştirip birleştirdim.Kolun kalan kısımlarını yan dikişlerle beraber kapattım.

İsterseniz yan dikişleri yapar,kolları ayrı ayrı hazırlar ve bıraktığınız 13  cm lik (benim ölçüme göre!!) kol evine ayrı olarak kolu takabilirsiniz.Benim bu sefer böyle kolayıma geldi ve böylece kapattım.

Aslında iyi olmayan fotoğraf çekimlerimde görüldüğü gibi Önü açık bırakarak aynı model bluzün ceketi olacaktı ,bu yüzden önünü de kesmiştim.Yani bu trikodan dikmek isteyenlar önünü kesmeden biçebilirler.
Yan dikişlerle beraber kol alt dikişini de beraber diktiğimi burada tekrar hatırlatmak istemişim (bu anlatım işini geliştirmem şart).
Yakayı ve kol ağzını  içe kıvırdım,biyeyle uğraşmadım.Öndeki dikiş olayını kapatmak için önce farklı renk parça diktim sonra beğenmeyip söktüm.Bu hali beni çok rahatsız etmedi.Yakaya da bir nikah davetiyesinden kalma püskülü iliştiriverdim.))Takı sorunu da ortadan kalkmış oldu..))Yakadaki bozuk dikişe bakmayınız efendim zira bu aşamada makinem bolca ipi sararak beni delirtme modundaydı.Bir ara ciddi delirmiş olmalıyım ki yumruğu vuracakken bir annenin yavrusuna şafkati misali makinemi sevgiyle sarıverdim."Bu ip sarmalar beni yıldıramaz, ne ipler sardın sen ama bazen de çok iyi davranırsın bana" diyerek tescilli sabrımı tekrar onaylamış olduk::))Etek baskısını da yine içe kıvırıp kolay bluzumuzu bitirdik.
Sonra da giyip havamızı atıcaz tabii..))Penye ,viskon pekçok kumaştan dikilebilir.Siz de deneyin pişman olmayacaksınız efendim.Herkese kolay gelsin.Hoşçakalııınn....

7 yorum:

  1. Güzel bir anlatım olmuş. Şu makinayla arandaki ilişkiye hayran kaldım :)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ::))))Sorma canım ya..4. çocuğum da o galiba::))

      Sil
  2. İp sariyorsa mutlaka bir sorun oldugundan yada ipin cesidinden oluyo ah bana ne azap cektirmisti bir ara çok güzel olmuş:)

    YanıtlaSil
  3. İp sariyorsa mutlaka bir sorun oldugundan yada ipin cesidinden oluyo ah bana ne azap cektirmisti bir ara çok güzel olmuş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet var birşey ama..Masurayı takıp çıkarıyorum,komple herşeyi söküyorum yine de bazen iflah olmuyor:(((

      Sil
  4. Çok pratik olmuş, bende seviyorum bu tarz dikimi. Güle güle kullanın. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.Gardropda böyle kurtarıcı parçalar şart gerçekten ,dikimi de kolay.Benden de sevgilerr..))

      Sil