"

8 Nis 2014

Maksi şifon elbise ve astar dikim aşamaları..

 Merhabalar efendim.Söz verdiğim gibi maksi elbise ve astar anlatımıyla gelmiş bulunuyorum.Kumaşım,incecik güzel bir şifon.İçine astar olarak krem tok bir penye kullanmayı tercih ettim..Kalıp olarak hangi sayı tam bilemiyorum (bir süre önce çocuklar dergimi katletmişti) pratik dikişten kısa bir elbise modeli.Aslında elbisenin ön ve arkası 4 er parçadan oluşuyordu ama ben birleştirip biçmeyi uygun buldum.Malum ,şifon öyle çokça kesip biçmeye gelmez..İlk önce astarı biçtim daha sonra (kolaylık olması açısından) şifonu kesilen astar parçalarının üzerine koyup keserek pratik bir şekilde biçme işlemimi bitirdim.Aslında tam anlamıyla astar olayını ben de bilemiyorum ama bu tamamen bana özgü bir yöntem.Aslında bu elbise için bu yöntemi kullansam da farklı tuniklerde ve elbiselerde sadece omuzlardan tutturarak astar olayını hallediyorum.Dikkat edilecek başka bir hususta,bu elbisede yok ama şayet önde veya arkada büzgü payı varsa astarda bu payı kullanmıyoruz.Eğer kullanırsak elbise ya da bluz yada etek ne dikiyorsak şişip kabarmasını sağlamış oluruz.Bu küçük ipucunda sonra gelelim elbisemize...
Elbisenin göğüs altında lastik detayı var.Ben böyle elbiseleri yaz mevsiminde hatta her mevsimde  çok şık buluyorum.Şık ve rahat.Astarı ve yüzü kesip üst üste koyduktan sonra omuzlardan,kollardan lastik dikilecek yerin altına kadar diktim.Sabitlemek için yaptımbu işlemi yoksa şifon ço kayıyor.Viskon bir kumaşta sadece omuzdan sabitlemek yeterli olur aslında
.Sabitleme işlemini bitirdikten sonra sadece bir tarafından lastik dikilecek bölümün altına kadar diktim ki lastik kolay dikilsin.
Yaklaşık 50 cm lastik kullandım.Lastiği iğnelerle kumaşa sabitleyerek hem kaymasını engellemiş oldum hem de dikim aşamasında nereye ne kadar dikeceğimi saptamış oldum.Çünkü makinada dikerken lastiği çekerek zigzag dikişle dikiyoruz.Eveettt buraya kadar oldu bitti.Gayette hızlıydık,kolay bir çalışma

Lastik dikimini de bitirdikten sonra yine lastik altına kadar diğer tarafı da dikip kapatıyoruz.Neden bu konuda ısrar ediyorum;hepsini beraber diksek kasma ve büzgü yapıyor.Elbisenin altında kalan kısmı astar ayrı şifon ayrı olarak dikip tamamlayacağız.
Üstteki fotoda da görüldüğü gibi elbiseyi ikiye ayırıp dikiyor,yine kenarlarına ince zigzag çekip temizleyerek işlemimizi tamamlıyoruz.
Elbisemiz yaka biyesi,kol kenarları ve etek baskısı haricinde bitti.Bir sonraki postta kalanları bitirip üzerimde görüntülemeyi planlıyorum kısmetse.Hoşçakalın,dikişle kalın,mutlu kalınn...

24 yorum:

  1. Vallahi bravo hem pratik hem de şık bir elbise olmuş. Ellerinizi sağlık :))

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim Aycan cığım.Çok pratik oldu gerçekten,çabucak bitiverdi.Bakalım yakayı falan da geçersem işlem tamamdır:))

    YanıtlaSil
  3. Bana göre biraz ağır acemiim daha :( ama çok güzel bi anlatım olmuş korkmazsam etek istiorum maxi bakalım ta nasip :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni başlayanlar için maksi etek hem pratik ,hem şık hem de moda..)))Ben de dikmiştim hala giyiyorum...))

      Sil
  4. kumaşın çok güzel modelde güzel ve kullanışlı bitmiş halini merakla bekliyorum:)

    YanıtlaSil
  5. ayyy desenleri harika yaa, çok beğendim eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa Hande cim,yorumu nasıl atlamışım ben,kusura bakma canım ya ve beğendiğin için çok teşekkür ederimm...

      Sil
  6. Kumaş ne güzelmiş öyle.Astar olayını sanırım anladım teşekkürler anlatım için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşe yaradıysa sevindim canım.Ama modele özel bir astarlama oldu normalde daha da basit.Şimdi sezonu kapattım ama sonbaharda bir de ceket dikeriz kısmetse.Sevgiler::))

      Sil
  7. Baharın geidiği belli oluyor değil mi Hande ciğim.Ben de çok sevdim.Birkaç tane daha dikesim var::))

    YanıtlaSil
  8. ayyyy cnm ne kadar güzel olmuş! tama bahar yaz tadında şifon ve maxi harika bir model:)))))) çok çoook beğendim ellerine sağlık cnm
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım,bahar-yaz insanı heyecanlandırıyor.Çok seviyorum bu mevsimleri cıvıl cıvıl..Ruh halimize uygun kumaş da seçiyoruz tabi::))

      Sil
  9. Model, desen, anlatım hepsi harika. Ben de deneyeceğim sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim İlknur cuğum.Kolay gerçekten hemencecik bitiverdi..))

      Sil
  10. kumaşın renklerine bayıldım... elbisenin modeli de çok güzelmiş... anlatım için de ayrıca teşekkürler!... iyi günlerde giy canım... :)

    YanıtlaSil
  11. Yine döktürmüşsün :))
    Ellerine sağlık :)
    Bu arada mimledim seni cevaplamak istersen tabi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Şeyma cım...))En kısa zamanda mimine cevap veririm canım,öpüyorum çok...

      Sil
    2. Ben teşekkür ederim şimdiden cevapların için :)
      Bende çok çok öpüyorum :)

      Sil
  12. Merhabalar ben uzun yazlık uçuş uçuş elbielbiselere bayılıyorum ama nasıl dikilecegini kaliplariyla ilgili pek bir şey bulamadim bana yardımcı olursanız çok sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslinda Burda dergilerinde bircok model var.Kosa elbise modellerini uzatarak da calisabilrsiniz.Onemli olan kumasin cinsinin modele uyum saglamasi.Hatta sevdiginiz bir tisortu bile kullanip kesebilirsiniz elbiseyi.internetten kolay elbise dikimi olarak arama yaparsaniz bircok bilgi cikar diye düşünüyorum. Umarim yardımcı olmuştur sevgilerr

      Sil
    2. Aslinda Burda dergilerinde bircok model var.Kosa elbise modellerini uzatarak da calisabilrsiniz.Onemli olan kumasin cinsinin modele uyum saglamasi.Hatta sevdiginiz bir tisortu bile kullanip kesebilirsiniz elbiseyi.internetten kolay elbise dikimi olarak arama yaparsaniz bircok bilgi cikar diye düşünüyorum. Umarim yardımcı olmuştur sevgilerr

      Sil
  13. Neslihan hanim. Beyaz bir elbise aldım kalem etek seklinde diz altı . astarı ince içimi gösteriyor . terzide nasıl diktirebilirm olurmu? Fikir verirmisiniz

    YanıtlaSil