"

13 Kas 2014

Scuba kumaş hakkında...

 Scuba kumas dikmeyi sevenlerdenim.Dikenler ya da giyinler bilirler scuba kumas gercekten hostur.Hele ki nerdeyse 1 beden ince gostermesi en favori kumaslardan yapabilirdi benim icin derken birkac tecrübemi paylasmak istedim sizlerle.Oncelikle kendime scuba kumastan bir tayt dikmistim.Aslinda bircok diktigimi yayinlayamadan eskitiyorum.Neyse konumuza donersek siz siz olun scuba kumastan dikilmiş kiyafetlerinizi kurutma makinesine atmayin,ya da hassas program kullanin ki yine de emin degilim.Cunku fotograflarda goruldugu gibi makineden böyle cikti taytim..((Yine de giyiyorum ama benimkisi beni takip eden dostlarima nacizane tavsiye...

 Aslinda farkli kalınlıklarda scuba kumas kullandım.Bu krem rengi tunugin kuması biraz daha ince.Jarse ignesi kullanmama hatta digerleri de olur mu acaba diye pekcok igne çeşidi kullanmama rağmen yine de dikiste cok zorladi beni.Hatta sevgili byantigone  den yaka bandini ogrenip yapmisken yaka resmen rezil oldu.makine bir turlu cekmedi.O cekmedikce ben diktim.Sonucta kapatmak için yaka suslemeye ihtiyaç duydum.Neyse çöpe gitmedigine sevindim aslinda..



Instagramda paylastigim bir kare.Aslinda yaka detayindan bahsetmek istiyorum.Gecen kıs sevgili Kendin Dik blogunun sahibesi sevgili İrem in düzenlediği etkinlik icin diktigim tunugim gözume biraz sade gözukunce sezon trendi deri puskulle hareketlendirdim.Bu arada pantolonum da bana ait.Hatirlamak isterseniz asagidaki linklere tiklayabilirsiniz.Saglicakla kalin efendim,scuba kumaslarınıza iyi bakın:))

http://dikmece.blogspot.com.tr/2014/04/heyecanl-cegirgeler-etkinligigorev.html

http://dikmece.blogspot.com.tr/2013/12/bordo-pantolon-ve-yine-bir-bluz.html

80 yorum:

  1. Bazı sucuba kumaşlar çift kat çalışılmış ve presle birbirine yapıştırılmış gibi oluyor. Yani senin taytındaki gibi. İşte onları daha nazik yıkamak gerekiyor. Bu arada alt resimdeki kombinine bayıldım. Güzel günlerde giy.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Türkan cım..Aslında yıkarken sorun yaşamadım ama yüksek ısı hasar verdi.Bunlar da tecrübe.Bu arada güzel yorumun için teşekkür ederim canım sevgilerr.))

      Sil
  2. Scuba iyi ki girdi hayatımıza,ne tesadüf bende az önce yeni aldığım scuba kumaşlarımı yıkadım 40derece 800 devirde sıkma yaptırdım,çok şükür hasar yok !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman kumaşlar hasar görmesin.Scuba kumaşlı parçanızı bekliyoru heyecanla...

      Sil
  3. Ayy gitmis guzelim tayt ama neyse evde giyiyosun heralde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Giyiyordum canim ,ta ki badana yaparkwn boya olana kadar; )))

      Sil
  4. Meraba scuba kumas vücudu saran bir kumas tipimidir ? Abiiye türü kıyafetlerde nasil durur ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayir vücudu saran bir kumas degildir.Biraz kalın yapisiyla toparlar daha cok.uygun bir modelle abiyede de şık durur.sevgiler..

      Sil
  5. Abiye elbise de nas durur ve elbisenin altindan korse giyilse belli olurmu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Modele bağlı tabi.ben bir abiye dikmistim.duz dar bir elbise ile tül kombinlemistim.icine korse giyilebilir tabi ki ..

      Sil
  6. Mesela balık model bir abiye de nasıl durur sizce bu kumaş? Basit mi durur ya da agır mı?

    YanıtlaSil
  7. Mesela balık model bir abiye de nasıl durur sizce bu kumaş? Basit mi durur ya da agır mı?

    YanıtlaSil
  8. Örengin balık model bir elbisede nasıl durur? Basit mi gosterir yoksa agır mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şahsi fikrim cok da uygun düşer. Tok yapısıyla modeli toparlar.Abiye hale getirecek aksesuarlarla da cok sık olur bence.

      Sil
    2. Şahsi fikrim cok da uygun düşer. Tok yapısıyla modeli toparlar.Abiye hale getirecek aksesuarlarla da cok sık olur bence.

      Sil
  9. Ben scuba kumaşın fiyatını öğrenmek istiyordum kumaş alıp diktirmeyi düşünüyorum?

    YanıtlaSil
  10. Ben scuba kumaşın fiyatını öğrenmek istiyordum kumaş alıp elbise diktirmeyi düşünüyorum sizce nasıl olur?

    YanıtlaSil
  11. Ben scuba kumaşın fiyatını öğrenmek istiyordum kumaş alıp elbise diktirmeyi düşünüyorum sizce nasıl olur?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acikcasi metre olarak fiyatlardan pek haberim yok.Ben genelde parca kumas alıyorum.Elbisenin modeline göre kumascilarda uygun kalinligi secerseniz scuba kumas bence elbisede de cok sık duruyor.

      Sil
  12. Saten gibi bir kumaş değil dimi hatta kadife ye yakın mı acaba bende bir elbise almayı düşünüyorum ama

    YanıtlaSil
  13. Saten gibi bir kumaş değil dimi hatta kadife ye yakın mı acaba bende bir elbise almayı düşünüyorum ama

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok saten ya da kadife gibi bir kumaş değil.Aslında jarse kumaşın çok kalın halini düşünebilirsiniz.En kolay böyle anlatılabilir bence...

      Sil
  14. Scuba kumaştan elbise almak istiyorum internet üzerinden ama nasıl bir kumaş olduğunu anlamadım daha acik bir şekilde anlatır mısınız ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. jarsenin kalın ve tok hali diyebilirim.Ancak internetten alışveriş yapacaksanız kumaşı daha iyi anlamak için kumaşçılarda ya da mağazalarda sorarak nasıl bir kumaş olduğunu daha yakından anlamanızı tavsiye ederim.Beklediğiniz gibi çıkmaksa can sıkıcı olabiliyor. Sevgiler..

      Sil
  15. Scuba kumaştan balık elbise alıcamda yazın terletirmi naylonumsu bir kumaş galiba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz kalın ve sentetiktir.Ama kısa elbiselerde kullanılıyor yaz mevsiminde de.

      Sil
  16. Merhaba benim scuba kumas abiye uzun ve dar bir elbisem var fakat vücuda tam yapıştığı icin icine nasil bir çamaşır giyilir bilemedim :( dikişsiz çamaşıt denedim o da olmadı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hımm bu konuyla ilgili bilgim yok gerçekten .Aslında pek çamaşır izi belli etmez ama scuba kumaşların da turleri var.Biraz daha inceyse belli ediyor olmalı.Dikişsiz çamaşır da kullandığınıza göre başka fikir bende de yok maalesef:((

      Sil
  17. Iyi aksamlar,scuba kumas duz uzun bi abiye aldim ama terzi boyunu biraz fazla almış,birazcık acmanin sundurmenin bi yolu var mi acabaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eyvah eyvah esneme payı en az olan kumaslardan biridir scuba kumas.dantel falan kullansaniz altına telafi olur mu acaba??

      Sil
    2. Merhaba benim de bu kumaştan bir abiyem var eteğinin kısaltılması lazım makasla kesilirse kumaş atar mı sökülme veya ipleri çıkma gibi bir durum meydana gelir mi? Yoksa sadece lazer kesim mi yapılır?

      Sil
  18. Şifon veya krepin yerini tutar mi bn ince yazlık bi ceket dikicektimde ayda kloş etek dikilirmi

    YanıtlaSil
  19. Şifon veya krepin yerini tutar mi bn ince yazlık bi ceket dikicektimde ayda kloş etek dikilirmi

    YanıtlaSil
  20. Yazlık bir ceket dikicektimde krepin yada sifonun yerini tutar mi yada klos etek dikilirmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Krep ya da şifon gibi dökümlü bir kumaş değil.Ama ben cekette ve kloş etekte de çok seviyorum.Aradığınız tarza bağlı aslında..

      Sil
  21. Scubadan yazlık önce ceket olumu

    YanıtlaSil
  22. Merhaba; Dalgıç kumaş abiyem var eteğinin kesilmesi lazım. Makasla kesilirse kumaş acaba atar mı ipliklenir mi? Yoksa sadece lazer kesim mi yapılabilir ? Acil cevabınızı bekliyorum ?...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Simdiye kadar kesildiginde atan dalgic kumas hic gormedim.Hatta bazen etek ucunu sadece kesip birakiyorum hic dikmiyorum.makasla güzel kesim yapılırsa sorun çıkarmaz diye düşünüyorum. .

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim :) size güvenerek yapıcam kesimimi. İyi günler

      Sil
  23. Bu kumaş türünü yazın kolylıkla giyebilir miyiz yani yakar mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oldukca kalin bir kumas.pamuklu oldugu da soylenemez.ama Scuba kumastan kucuk elbise calisan markalar var??

      Sil
  24. Zayıf birisinde kalem etek nasıl durur sizce scuba kumaşta ve nasıl yıkamalıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz normalden zayif gosteren bir yapisi var kumasin ama sahsi fikrim olarak ince bayanlara da cok yakistiriyorum.yikamayla ilgili bir farklilik yok ancak kurutma makinasında kurutmamanizi tavsiye ederim.sevgilerr

      Sil
  25. scuba kumaştan ispanyol paça pantolon almak istiyorum bir sitede buldum bir beden ince gösteren model tayt gibimi olur acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yoo hayır,çok bol degilse aynı etkiyi gösterir diye düşünüyorum

      Sil
  26. Mezuniyet için bi elbise beğendim balık ve uzun bi elbise ve scuba kumaşmış internetten alıcam sizce almalı mıyım kaliteli mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnternet bazen yanıltıcı olabiliyor,birşey söyleyemem kalitesi hakkında??

      Sil
  27. Merhaba dalgıç kumaş bir elbise almayo düşünüyorum internetten nikahım için kullanicam elbisenin üst kısmına dantel geçsem nasıl olur sizce kaba durur mu kumaşa dantel olur mu bilemedim nikah için dalgıç kumaş bir elbise uygun mudur onu da bilemedia yardımcı olabilir misiniz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzerine dantel geçince kalın olur diye düşünüyorum.Dantel-krep uyumu daha doğru olabilir.Sade bir nikahsa doğru aksesuarlarla nikaha uygun hale getirebilirsiniz.Şimdiden mutluluklar 🙂

      Sil
  28. İnternet üzerinden elbise alacağım biraz bilgi verirmisiniz

    YanıtlaSil
  29. İnternet üzerinden elbise alacağım biraz bilgi verirmisiniz

    YanıtlaSil
  30. Dalgic kumasla scuba kumas arasinda ne fark vardir. Yoksa ayni kumaslarmidir. Hangisinde abiye daha guzel durur

    YanıtlaSil
  31. lutfen scuba kumasa azerice ne denir deyerdiniz.ben azerbaycanda yasayiram internetden elbise modeli secdim scuba kumasdan dikilmis ama bilmiyorum scuba kumasa azerice ne denirse lutfen yazardiniz

    YanıtlaSil
  32. Scuba kumaştan sandalye kılıfı dikiyorlar önerirmisiniz kullanışlı olurmu acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana da aslınsa iyi fikir olarak gözüktü.kullanan biri daha iyi fikir verebilir ancak faxla takılır mı diye düşünüyorum 🤔

      Sil
  33. Scuba kumaş nasıl ütülenir

    YanıtlaSil
  34. Skuba kumasi esnek bir kumas mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çeşitleri var bazıları bir miktar esniyor ama faxla değil

      Sil
  35. Merhaba kraliçe kumaş ince midir nasıl bişeydir ? Elbise almayı düşünüyorum. Aynı sorum atlas kumaş içinde geçerli. Hiç bir fikrim yok kumaşlarla alakalı 🤔 böyle kalıp gbi dursun giyince ince kumaştan abiyeleri sevmiyorum. Bilgi verebilşrseniz sevinirim

    YanıtlaSil
  36. Merhaba kraliçe kumaş ince midir nasıl bişeydir ? Elbise almayı düşünürum. Aynı sorum atlas kumaş için de olucak. İnce kumaştan abiye hoşuma gitmiyor. Malesef kumaşlar hakkındada bilgim yok. Yardımcı olursanız sevininirim ��

    YanıtlaSil
  37. Scuba kumaş esnek midir ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazıları bir miktar esner ancak esneme payı azdır

      Sil
  38. Scuba kumaşlar la ilgili bilgiler için çok teşekkürler..

    YanıtlaSil
  39. Merhaba internet üzerinden scuba kumaş bir elbise almak istiyorum acaba bu kumaşın esneme şansı olabiliyor mu?

    YanıtlaSil
  40. Merhaba scuba kumaşlarla koltuk örtüsü yapıyorlarmış ben kumaşın dokusunu bilmiyorum ama örtüyü ihtiyacım var sizce bu kumaştan koltuk örtüsü nasıl olur birde yaz kış rahat kullanılabilir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de gördüm güzel duruyordu ,takılma olmadıkça iyi bir tercih bence

      Sil
    2. Ben de gördüm ve beğendim güzel duruyor bence de

      Sil
  41. Merhaba scuba kumaş internetten beden tablosuna göre elbise alacağım fakat basenlerim mevcut sizce nasıl durur?

    YanıtlaSil
  42. Merhaba dalgıç kumaş aldım ama dikemi yorum jarse iğnesi kullandım ama yinede olmadı.Dikerken atlama yapıyor, diğer kumaşları iyi dikiyor neden olabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen oluyor.makineniz ev tipiyse zigzag dikiş denemenizi ve dikiş sıklığını biraz daha artırmanızı öneririm

      Sil
  43. Atlas kumaş elbise s beden sizce nasıl duruyor yani kalıbı aynı mı oluyor giyince ya da fark ediyor mu

    YanıtlaSil
  44. Merhaba ben internetten abiye alacam scuba kumaş zayıf biriyim geniş olursa terzi daraltabilir mi elbise balık model bozulma olur mu

    YanıtlaSil