"

8 Kas 2014

Şişme mont dikiş aşamaları...

Keyifle giymeye başladığım şişme montun birkaç detayını ve dikim aşamalarını sizlerle paylaşmak istiyorum.Öncelikle daha önce bahsettiğim gibi kalıp olarak daha önce kullandığım yine bu tarz şişme bir montumun kalıbını kullandım.Maalesef elimde olan kalıp çıkarma fotolarını kaybetmiş bulunmaktayım.Kayma olmadan kalıbı çıkartmak için kumaşın üzerine montu iğnelerle sabitleyerek tersinden güzelce işaretledim.Malum kumaş şişme (adı üstünde) D.: Yan dikiş,omuz dikişleri ve kol kenarlarını kapatıp astara geçtim.Astar olarak bir markanın çakma kumaşını kumaşçımdan parça kumaş olarak 1 TL ye aldım (ucuza bulunca ayrı bir keyif benim için).Kısaca astarı yüzünü geçti olayı bu mont için uygun ifade değil efendim..))


Astarı dikerken de yine aynı kalıpta biçip dikiyoruz.Ve tersi tersine yani yüz içte kalacak şekilde teğelliyoruz.Daha önceki dikişlerimde defalarca makineye çekerdim.Ama şimdi önce teğelleyip hatta fermuarı da hazırlayıp tek bir dikişle bitiriyorum.Ancak siz de bol dikiş sevenlerdenseniz şişme mont dikmek tam size göre.Zira sadece yakada kullandığım bol dikiş hiç de belli olmuyor..))
Yaka takmadan önce kaymayı engellemsi için makineye çekerek astarı sabitledim.Kumaşım fazla olsaydı kapişon dikecektim ancak olmayınca biraz yüksekçe bir yakada karar kıldım.Yaka dikişini, fermuar dikişini sabitledikten sonra yaptım.


Yaka işlemi biraz da kalın  biye gibi oldu.Kumaşı da aynen biye gibi verev kestim.Ancak düzgün oturması için üzerinizde mutlaka prova yapmalı ve ön dikişlerin tam denk gelmesine dikkat edilmeli.Yoksa benim gibi yakayı söküp tekrar dikmek zorunda kalabilirsiniz..!!
Bir metrelik kumaştan kışlık mont çıkar mı derseniz bizde çareler tükenmez  evelAllah...Evet kumaşım 1 metreydi ama astarım boldu.Astarı monta geçirdikten sonra içten dikişle kapatmamıştım.Montun kolunu da hiç kıvırmadan astarı dışarı çevirip hem farklı bir hava katmak istedim hem de hem de az olan kumaşımı denk getirdim...
Yakayla beraber önden bir görünüş..))
Hımm bu arada büyükçe cepler yaptım ve astarı takmadan önce cepleri diktim.Anlatım sıralaması  biraz yanlış oldu ama ....
Sonra da giydim çıktım.Nereye mi??Okula tabi..))Bu sene okul yollarındayız.))


Yakaya bir çıt takarak hem daha iyi durmasını hem de soğuk havalarda iyice sarmalanmayı planladım..

Umarım dikiş aşamalarını merak edenler için faydalı olmuştur.Herkese bol dikişli günler,mutlu haftasonları olsun İnşallah...

21 yorum:

  1. İyi günlerde giy güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  2. Harika ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
  3. Güle güle giy sevgili Neslihan;) çok büyük emek harika görünüyor. Bloğumda sana bir ödül verdim, yayın zorunluluğu olmayan sembolik bir ödül;) bilgin olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oooo cok tesekkur ederim sevgili Handan...hemen bakıyorum. ..

      Sil
  4. Çok güzel ve iş görür bişey çıkmış ortaya . Ben her mont yada kaban Tarzı bişey bitirdiğimde hemen yenisi için heveslenirim.şimdi senin içinde hemen yeni bitane daha dikse dedim. Böyle kolay kolay anlatıverince:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim canım. .Mont-kaban dikmeyi ben de cok seviyorum. .uygun kumas bulursam kis çıkmadan bir tane daha niyetim var.cok sevgiler canim...

      Sil
  5. Benimde ihtiyacım var...almak için bakınıyorum ya çok pahalı yada uygun ama çirkin.... elim gidip alamıyorum. Diksem mi acaba....kolay gibi görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dikmenizi tavsiye ederim.dikimi kolay ve rahat. ))

      Sil
  6. Bekledigim yazıydı neslihancm tesekkurler emegine saglik.özellikle yaka dikisini cok iyi anladım yakanın kalıbını kendinmi cikarttin yoksa kalipmi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 12-13 cm kadar verev kumas kesip biye gibi diktim.kalip kullanmadim..

      Sil
  7. Çok profesyonelce olmuş, çok beğendim. Ellerine sağlık canım. Mutlu günlerde giy.

    YanıtlaSil
  8. Güle güle giy canım... biliyor musun benim buna benzer siyah bir montum var 10 yıl önce almıştım o kadar sıcak tutuyor o kadar seviyorum ki eskimesine rağmen vazgeçemiyorum... postun aklımın bir köşesinde dursun o mantomu yenilemek için kılavuz olur belki... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de cok seviyorum Seda cim.yumusacik,sicak da tutuyor. Ama tamir kismina gelince, zorunlu durumlar disinda pek sevmiyorum galiba tamiri.Ama sen cok keyifli bir diy projesine donusturursun kesin..))

      Sil
  9. Çok güzel görünüyor montunuz emeğinize sağlık bende çok yeni bir blog açtım sizide beklerim ,yaptıklarınızı takip ediyordum zaten bloğumlada tanışmanız için sizi ziyaret ettim .sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Ben birşeyler yapmaya çalıştım inşallah olmuştur. Şimdi takip edebiliyormusunuz? Beni bilgilendirirseniz sevinirim .teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogunuza ugradim sevgili pembe kumasim..Diktiklerinizi cok begendim ancak hala buton yok.yorum biraktim .sizi takip etmek isterim sevgilerr..

      Sil
  11. Artik sen bu isi ilerlettin masallah sana montlar falan :) Ellerine saglik gule gule giy okul yollarinda :)

    YanıtlaSil